وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

رئیس پارلمان عربی: توافق ایران و عربستان به‌نفع منطقه است | قالیباف: قرن ۲۱ قرن آسیاست و نقش مسلمانان را نمی‌توان در آینده این قاره نادیده گرفت

  • کد خبر: ۱۷۳۶۸۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
رئیس پارلمان عربی: توافق ایران و عربستان به‌نفع منطقه است | قالیباف: قرن ۲۱ قرن آسیاست و نقش مسلمانان را نمی‌توان در آینده این قاره نادیده گرفت
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس پارلمان عربی بر هم‌افزایی کشورهای مسلمان عربی و غیرعربی تأکید کرد. رئیس پارلمان عربی نیز از استقبال کشورهای عربی از توافقات شکل‌گرفتۀ اخیر و توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۰ تیر ماه) در حاشیۀ برگزاری مجمع مجالس آسیایی (APA) با عادل عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر قالیباف در این دیدار گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای دیدار نمایندگان پارلمان‌های آسیایی و مسلمان فراهم کرده است. امروز کشور‌های آسیایی در قرن بیست و یکم از لحاظ امنیتی و اقتصادی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برند و ما معتقدیم این قرن قرن آسیاست؛ از این‌رو حضور شما در این برهه بسیار اثربخش خواهد بود.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما قارۀ آسیا را یکپارچه می‌بینیم و به‌دنبال دسته‌بندی نیستیم ادامه داد: با این‌حال نمی‌توان نقش مسلمانان را در آیندۀ آسیا نادیده گرفت که این نقش قطعاً بی‌بدیل خواهد بود. ازاین‌رو مهم است که کشور‌های مسلمان و عربی، که در ماه‌های اخیر بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌اند، رویکرد واحدی اتخاذ کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: نزدیک‌شدن کشور‌های مسلمان غیرعربی با کشور‌های مسلمان عربی می‌تواند در آیندۀ این کشورها، قارۀ آسیا و در سطح بین‌الملل بسیار مؤثر باشد. اهمیت این موضوع را از زمان برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان دیده‌ایم که می‌تواند روابط کشور‌های مسلمان و آسیایی را تقویت کند.

دکتر قالیباف افزود: در این بین، تنها رژیم صهیونیستی است که از این اتحاد و همکاری ناراحت و عصبانی است. ما نیز ریشۀ همۀ مشکلات و چالش‌های کشور‌های اسلامی را رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌دانیم، چنانکه اخیراً نیز جنایات سنگینی را در جنین رقم زده است.

رئیس پارلمان عربی: توافق ایران و عربستان به‌نفع منطقه است | قالیباف: قرن ۲۱ قرن آسیاست و نقش مسلمانان را نمی‌توان در آینده این قاره نادیده گرفت
عادل عبدالرحمن العسومی نیز در این دیدار، ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این دوره از اجلاس، گفت: امیدواریم به‌واسطۀ دیدار‌هایی که در این اجلاس صورت گرفته است، به ملت‌های خود خدمت و با تأمین منافع ملت‌هایمان از چالش‌های جهانی عبور کنیم. سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای این‌چنینی نقش مهمی در ایجاد هماهنگی میان کشور‌های ما دارند.

رئیس پارلمان عربی بیان کرد: پارلمان‌های عربی بیانیه‌ای را در حمایت از توافق میان ایران و عربستان صادر کردند. این توافق قطعاً به نفع منطقه خواهد بود. پارلمان‌های عربی از ایجاد آرامش و از حرکت‌های مشترک به‌سمت شکوفایی منطقه حمایت می‌کنند و بی‌تردید هیچ‌گونه تنشی به نفع منطقه نخواهد بود و تغییرات بین‌المللی جاری به ما کشور‌های حوزه خلیج فارس حکم می‌کند تا هماهنگی بیشتری بین خود ایجاد کنیم تا از آثار این تغییرات و تحولات در امان بمانیم.

العسومی ادامه داد: کشور‌های عربی از توافق میان ایران و عربستان استقبال کردند، چراکه آثار مثبت زیادی بر منطقه خواهد داشت. اگر اقدامات اجرایی بیشتری در پی این توافق انجام شود، قطعاً می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. 

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->